Om mig


(Jag när jag lockade håret för första gången)


Fullständigt namn:
Anna Johanna Vilhelmina Salmén.
Född: 11 juni, 1989.
Bor: Arboga.
Familj: Mamma, Pappa, storasyster och en fosterstorasyster.
Civilstatus: Lycklig tillsammans med Robin Thorsander <3
Husdjur: Två honkatter (blandning mellan Main Coon och Engelsk Skeppskatt), Siri och Smilla.
Bor: I egen lägenhet tillsammans med mina katter Siri och Smilla, i Arboga.
Jobb: Mitt nystartade företag, Salmén foto. Söker även jobb, men svårt att hitta någonting som passar mig och som hör av sig.
Intressen: Foto, redigering och grafisk design. Musik, film/serier, resa och umgås med vännerna.
Tatueringar/piercingar: En tatuering, 2 piercingar och 4 hål i öronen.
Mitt motto i livet: Med rätt vilja är allting möjligt!

Vad använder jag för kamera?
Canon EOS 450D

Varför fotograf?
Jag har alltid varit farsinerad över andra som kunnat fotografera och redigera. Sen efter jag gått ett år på media så vart jag mer intresserad av foto. 2:a året så tog jag en suverän bild som helt enkelt fick mig att fortsätta.

Vad har du för utbildning?
Jag har gått 3 år på Medieprogrammet med inriktning Fotografisk bild C. Och pluggade därefter en 1 åriga kurs, Digital fotografi, på distans på Hällefors folkhögskola.

Vad har du för framtidsplaner?
Min största dröm, som jag haft enda sendan jag började fotografera, är att starta eget företag som fotograf. Jag skulle även vilja resa jorden runt då jag vill besöka underbara och intressanta platser. Vill även bo på landet där jag vill stadga mig och bilda en underbar familj (:

Varför bloggar du?
Hade en annan blogg innan, där skrev jag för det mesta av mig när jag kände för det. Då skrev jag mest om skolan, vänner och livet. Men när jag startade denna blogg så ville jag vara mer seriös och så vill jag visa upp mina fotografier och visa min utveckling som fotograf osv.

Vem inspirerar dig mest?
Finns många som inspirerar mig väldigt mycket. Men de bloggare som inspirerar mig mest är Emelie Ohlsson, Elin Kero, Michaela Dahlström och Hanna Björkstedt. Det är inte bara fotograferingen som inspirerar mig, utan även deras personligheter, de vågar vara sig själva (:

Varför bloggnamnet yoow?
En kompis började kalla mig det under min tid på media. Och jag gillade det så jag har bara fortsatt att använda det helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Susanne ♥

Älskar Newyorker, hittade den butiken i Hamburg för några år sen!

2009-10-12 @ 17:34:28
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

SV. Kom precis hem :D varit och handlat haha pengarna har kommit in nu så jag sätter igång med din design efter jag duschat. Så jag skickar strax en adress till dig som du kan gå in och se designen på. Kramis

2009-10-12 @ 19:04:39
URL: http://candis.se
Postat av: Matilda

Nämen VA?! Har aldrig stött på någon utanför min släkt som också heter Salmén, haha! Är vi släkt?!? Eller finns det helt enkelt en till Salmén-släkt i Sverige?

:-D

Hur som helst, snyggt efternamn har du! ;-)

2009-10-29 @ 16:17:44
URL: http://www.matildasalmen.com

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0