Klar med momentet, arrangerat fotografi

Äntligen färdig... Var så orolig inför fotograferingen, eftersom vi planerade att vara utomhus.. Men sen när väl onsdagen kom så var det rena rama skitvädret utomhus, så det blev att fort ändra planerna och så vart det att fotografera nere i min källare, med vit vägg, en glödlampa i taket och två golvlampor varav en var riktad rakt upp i taget och den andra snett på modellen. Vi testade några bilder först och när vi fick in rätt iställningar och såg att ljuset inte lämnade efter för starka skuggor i hennes ansikte så sate vi igång.

Roligaste sen jag börja fota. Alltså jag kände mig fan duktig när jag stod där och fotograferade Eve och mycket kredits till henne också som var så lugn, avslappnande och lyssnade på mina instruktioner jätte bra (: Vi tog 7 tagningar sammanlagt på ca 4,5h och jag vart så himla nöjd! Hon hade med sig en massa kläder i olika färger och så bytte vi kläder+smink till varje tagning också. Jag plockade ihop matchande kläder åt henne och så sminkade jag henne. Efter vi var klara och jag la in bilderna i datorn så hade jag verkligen ett stort leende på läpparna även fast jag var hur trött som helst och seg i hela kroppen. Det känns som att jag har utvecklats väldigt mycket, inte bara under den här kursen utan även under den här fotograferingen med Eve så känns det som att jag verkligen har utvecklats! iiih, är väldigt glad och jag längtar faktiskt till redovisningen hehe ^^

Här kommer ett litet smakprov på bilderna:



(Klicka på miniatyrbilderna för att se dem större)

Fler bilder kommer upp senare (:
Kommentera gärna och säg vad ni tycker!


Kommentarer
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

SV. Om du mailar mig med önskemål och dylikt så ska jag se vad jag kan fixa ihop. Vill du ha en helt ny design eller bara som en uppdatering av din gamla??

2009-12-12 @ 13:38:59
URL: http://candis.se
Postat av: Eve

Jättekul att du la upp dom på bloggen med ;)

jag hoppas verkligen du vinner nu med de bilder du tävlar med!!! <3

2009-12-17 @ 19:02:32

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0