Eget projekt

Fotografering idag med Camilla Norén. Idag ska jag fotografera till mitt egna projekt som jag håller på med på kursen. Jag har planerat rätt mycket och skulle egentligen ha fotograferat redan i fredags, men Camilla var sjuk då så få fick vi skjuta upp det till idag istället. (Det är jobbigt när ens modell fortfarande går i skolan hehe). Jag har valt att inspireras av modefotografern Steven Meisel, en riktigt duktig fotograf som är väldigt känd inom Vogue tidningarna. Jag hittade några bilder som han tagit som verkligen talade till mig, kände att det var dom bilderna som jag ville skulle inspirera min fotografering till mitt projekt! Det var först svårt till en början att hitta något som inspirerade, för jag är ju ändå mig själv och har mitt egna sätt att fotografera på. Men sen när en tjej på min kurs sa att hans bilder passade perfekt och att det var min "stil" så kändes det verkligen bra att jag valde dessa bilder.


(Bilderna lånade från denna sida: http://models.com/feed/?p=9134)

Inspiration. Det som inspirerade mig mest var sminket, håret och poserna. Även mycket att han får bilderna att se äldre ut, med tanke på kläderna och rekvesitan. Men det hade blivit mycket svårare om jag skulle försöka efterlikna det med i mina bilder, för då hade jag fått lägga ner mycket tid på att hitta liknade kläder och den tiden har inte jag haft. Så jag la ner mer tid på planeringen och upplägget och så kör jag på mitt egna sätt istället. Modellerna har sexiga poser och de ser lite punkiga/trashiga ut och den känslan vill jag få i mina bilder med. Den sista bilden är tagen utomhus, vilket jag också kommer fotografera och det är en av grejerna som inspirerade mig, att man behöver inte en studio för att få till en snygg modell. Frisyrerna är as häftiga och jag ska försöka få till liknande frisyr på min modell med. Jag kommer även att ha mina bilder i sepia ton/svartvit (har inte riktigt bestämt mig för vilket än) för det får bilderna att se mer gamla ut och det är ju en av känslorna jag vill få fram i mina bilder. Men en sak ska ni veta, jag tänker inte härma honom, absolut inte. Jag ville bara hitta en inspiration till min fotografering, för det ingick i uppgiften.

Publicering. Efter att jag har fotograferat idag så kommer jag lägga ner mycket tid på att välja ut rätt bilder som jag ska använda mig av och sedan kommer jag fokusera mycket på redigeringen. Vill verkligen att dessa bilder ska bli näst intill perfekta! Så när jag sen är klar så kommer jag att publicera bilderna här och då vore det kul att få lite kommentarer på vad ni tycker (:

Kommentarer

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0