Snart redovisning

Torsdag, 23 oktober. Snart är det redovisning på mitt femte moment, porträtt. Det har varit ganska kul att jobba med det här momentet, och väldigt lärorikt, med tanke på att jag vill jobba med att fotografera människor. Det ända som har varit lite jobbigt är att få fram ett bra yrkesporträtt, men nu har jag fått lite hjälp av min lärare, så jag hoppas att jag hinner få fram ett eller flera bra yrkesporträtt innan onsdag.. Då jag ska ladda upp bilderna på onsdag och redovisa dem på torsdag.

Är sjuk nu. Idag ska jag fotografera Ida, får hoppas att hon hade tid. Jag är ju sjuk, men känner mig lite piggare idag än vad jag gjorde igår, så jag orkar nog fotografera lite grann iaf. Får hoppas att hon kommer innan det börjar bli mörkt ute, eftersom jag hade tänkt att fotografera i dagsljus istället för att använda mig av lampor. För när man använder lampor så blir det så hårt ljus och brukar oftast göra så att det blir ett gulstick eller blåstick i bilderna. Men använder man sig av dagsljus så kan man lättare ställa in olika vitbalaser så att ljuset blir snyggare i bilderna. Sen har jag fått hem mitt Soft  Focus-filter, som är väldigt bra att använda när man ska ta porträtt bilder.

Ska höra av mig till Ida nu och se när hon kommer hit, så jag hinner förbereda allting innan hon kommer.

Ha det gött,,

Kram J


Kommentarer

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0