Boktips1

Under kategorin Boktips så kommer jag tipsa om olika böcker som jag läst. Rekomenderar såklart bara böcker som jag själv gillat väldigt mycket. Jag hoppas ni har samma smak på böcker som jag?! Själv så älskar jag kriminalromaner och deckare, så det kommer vara det mesta jag kommer tipsa om. Kommer även vara mycket verklighetsbaserade böcker.

Gömnda, skriven av Liza Marklund
"Maria Eriksson bor i en mellansvensk stad och arbetar på bank när hon möter mannen med de svarta ögonen. Hon blir oerhört förälskad, förlovar sig och föder deras dotter Emma. Men görhållandet spårar ur. Mannen blir alltmer våldsam. Han hotar, slår och våldtar. När Mia träffar en annan man och gifter sig blir det ännu värre. Familjen hamnar i en mardröm av misshandel, terror och mordförsök. Myndigheterna står handfallna. Till slut tvingar man Mia och hennes familj att gå under jorden. Mannen som förföljer Mia ger inte upp. Han letar efter dem, och han hittar dem. Till slut finns bara en utväg: Familjen måste lämna Sverige". (Text lånad från www.bok.nu)

Asyl, skriven av Liza Marklund
"Nästan 10 år har gått sedan Maria Eriksson och hennes familj lämnade Sverige. Först nu är det möjligt att berätta vad som hänt dem. De sista åren i Sverige lever de isolerade, undangömda och allt mer desperata. Hösten 1994 slåt kammarrätten fast att familjen måste flytta utomlands för att överleva. De emigrerar till Syramerika året därpå. Tre år senare tvingas de bryta upp igen. Maria satsar allt på ett kort och tar med sig familjen till USA. Chanserna att hon ska få stanna där är minimala. För att lyckas måste hon göra det som ingen annan gjort förut. Hon måste skriva amerikansk rättshistoria... Asyl är den sanna och gripande fortsättningen på Gömda, som blivit en av de mest älskade böckerna i den svenska litteraturen". (Text lånad från www.bok.nu)

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

De böckerna är verkligen jättebra, helt klart värde ett tips :) Hoppas du får en mysig kväll!

2009-11-25 @ 19:45:50
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Svar: Ingen fara! ;) Varsågod =)

2009-11-25 @ 20:02:07
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0