Fint med vinter, tråkigt med kyla..


Foto: Jag

Svinkallt ute!
Ursch, inte kul när det är så här kallt.. Visst, det är fint med en massa snö, men jag tycker inte det ska behöva vara så här kallt för det.. Man kan ju knappt gå ut utan att man ska frysa ihjäl! Igår när jag, mamma och Fredrik åkte och fikade ute på landet hos ett par vänner till familjen, så ville jag fotografera lite utanför deras hus för att det var så fint och öppet med skog runt omkring.. Men efter ca 15 min så var fingrar och tår isbitar så då blev det bara att stänga av kameran och traska in igen :/ Jag som var så himla sugen på att fotografera. Gah, Jag längtar till sommar och värme!!

Inte lika kallt idag.. Trodde jag innan jag gick på promenad med mamma haha (; Jag ville fotografera lite inne i stan idag och frågade mamma om vi skulle ta en promenad efter vi käkat och det ville hon såklart (: Men innan vi gick ut så var det sol och jättefint väder plus att termometern visade bara ca -11 grader. Jag fick upp hoppet och vart jätte taggad på att ta lite vinterbilder! Men sen när vi väl gick ut efter maten så hade solen försvunnit och vi började klaga på kylan redan efter 10 min haha.. Typiskt! Men jag fick iaf ihop nån enstaka bild under den korta promenaden, det fick bli på arbogaån som är täckt av is förutom vid dammluckorna där vattnet forsade och isklumparna guppade vilt i vattnet.

Korsod under tiden. Sitter nu här vid min tröga dator och väntar på min kära pojkvän som ska hämta mig, han har dock inte hört av sig än och vi sa hejdå runt klockan 14 idag när han släppte av mig och mamma hemma.. Får hoppas på att det inte blir allt för sent, så man kanske orkar kolla en film ikväll innan man somnar.. Men blir att läsa, eller ska jag säga lösa, lite korsord under tiden (:

Ha det gött, så hörs vi mer imorgon!

Kram J

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken jättevacker bild! jag håller helt med dig! jag vill att det skall vara varmt, men snö...hihi, det fungerar kanske inte riktigt, men det skulle vara underbart ;)



Kram Elin!

2010-01-07 @ 22:40:59
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-07 @ 23:22:59
Postat av: M M A R C U S / fotoblogg

wow, jättesnygg!

2010-01-11 @ 18:29:32
URL: http://mmarcus.webblogg.se/

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0