Bättre än förväntat (:

Söndagens underbara fotografering. Jenny är en en av mina närmaste vänner och nu vet jag att hon även är väldigt bekväm att fotografera. I söndags åkte jag och mamma hem till Jenny i Katrineholm för att vi hade en planerad fotografering med henne, till en uppgift som jag har på skolan. I början var jag väldigt nervös, visste liksom inte hur det skulle gå, om bilderna skulle bli bra, om Jenny skulle vilja sammarbeta osv. Men allting vart bättre än förväntat faktiskt! Vi höll på i över 3 timmar och mamma hjälpte t.o.m till ibland också :P Det var tre olika porträtt jag skulle ta på henne; Yrkesporträtt, Miljöporträtt och Fritt iscensatt porträtt. Jag fick väldigt lyckade bilder på både Miljöporträtt och Fritt iscensatt porträtt (: Men tyvärr så vart ingen bild på Yrkesporträtt bra... På alla bilder så var det en skugga vid hennes näsa, som jag absolut inte såg på kameran.. Det var lite synd, men vi ska köra om den tagningen nu på torsdag förhoppningsvis om Jenny inte fick någonting som kom i vägen.

Väldigt samarbetsvillig. Jenny är en himla härlig och glad tjej, och henne skulle jag verkligen kunna jobba med fler gånger (: Hon är liksom så himla avslappnad och något harmonisk när man säger åt henne vad hon ska göra osv. Hon kom även med egna idéer som gav väldigt lyckade bilder.

Mina två bästa bilder efter fotograferingen:

Miljöporträtt
Moment 5, porträtt

Fritt iscensatt porträtt
Moment 5, porträtt

Kommentera gärna och säg vad ni tycker (:

Kommentarer
Postat av: Emma-Lisa

Tack så jättemkt♥ GIllar dina bilder här i bloggen också måste jag säga!

2009-10-14 @ 10:30:25
URL: http://emmalisa.blogg.se/

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0