Sommarföretag - Ung Entreprenör

Den 15 april får jag veta... Jag har ansökt om att få vara med och starta eget företag i sommar, min pappa såg annonsen i tidningen och tänkte direkt på mig (: Projektet heter Ung Entreprenör och leds av Håkan Sterner, det sponsras även av Sparbanken så varje företag som blir utvalt får 2000kr var/per person. Man får högst vara 5st i ett företag och det är 2000kr per person, så det företag som är 5 personer får ju mer pengar än mig tex som är ensam att starta mitt företag. Har inte berättat något tidigare, dels för att det inte varit aktuellt och även för att jag inte kännt mig så säker tidigare. Dock vet jag ju inte än om jag är en av de 25-30 företag de väljer ut, men just nu så tänker jag positivt och hoppas verkligen på det bästa!

Fotoföretag. Det företag jag ska starta är ett fotoföretag, som de flesta säkert redan kan gissa hehe :P Och jag har hade ett möte med Håkan Sterner den 18 mars där vi gick igenom min affärsidé, vilken målgrupp företaget skulle ha, marknadsföring, priser osv. Och det kändes så mycket bättre efter det mötet när jag hade större koll på vad jag skulle tänka på och hur jag skulle gå till väga. Idag, onsdagen den 31 mars, så ska jag ha ett nytt möte med Håkan där vi ska gå igenom vad jag har gjort sen sist och olika saker jag kommit fram till, och även om det är några fler frågor jag har innan jag får veta om jag blir utvald eller inte. Det som känns skönt är att jag vet att alla mina vänner och min familj stöttar mig, plus att Håkan till och med tror på min affärsidé och han sa sist att han inte tror jag behöver oroa mig så mycket. Men det är sparbankens jury på 4 personer som avgör vilka som är passande företag för detta projekt... Så man vet ju aldrig hur det kommer gå ^^

Vad jag har gjort de senaste 2 veckorna:

*
Jag har börjat skissa på leyouten till min reklamfolder som ska vara på 4 sidor.

* Jag har fixat så min polare Ebbe fixar min företagslogga för ett billigt och bra pris.

* Jag har varit i kontakt med en som heter Monica och som jobbar på ett ställe som heter Stallet i Arboga. Hon berättade att de har en ledig lokal i Juni som jag kan få ha vernissage i med mina bilder om jag ville.

* Jag skulle snacka med Conny från ett tryckeri, men har inte hunnit med det. Men jag har istället bestämt mig för att prata med en vän till familjen som kanske kan trycka min reklamfolder till ett bra och billigt pris. Han trycker nämligen broschyrer och reklamblad till till förening som han och min familj är medlemmar i.

* Jag har uteslutit att hyra studio, kommer bli alldeles för dyrt och det är pengar som jag inte ens har. Därför ska jag satsa på studio sen när jag fått ihop tillräckligt med pengar och istället köra på utomhusfotografering nu i sommar. Men har pratat med en fotograf i Arboga som inte har någon studio men är villig att låna ut sina tre studioblixtar till mig vid behov.

Jag känner mig stolt. Jag tycker att jag har hunnit med väldigt mycket på bara två veckor även fast jag har jobbat, haft skolan, varit sjuk och känns mig sjukt stressad typ hela tiden!.. Men är stolt över mig själv (:


Kommentarer
Postat av: MICHAELA D

Svar: Tack så väldigt mycket!!

2010-03-31 @ 17:41:47
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Lycka till :D

2010-03-31 @ 19:49:52
URL: http://sundbergaren.blogg.se/

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0