Alla ska väl bli vuxna nångång

Somna sent och försov mig. Ja, så blir det väl jämt när man verkligen bestämt att man ska upp tidigt.. Och det är ju inte ovanligt när det gäller mig, försova sig är ju en av mina specialliteter hehe ^^ Men iaf, så väckte pappa mig runt halv två och frågade om jag ringt barnmorskan.. Vilket jag inte hade gjort eftersom jag somnade om med mobilen i handen och glömde totalt bort att gå upp innan det.. suck.. Sen när jag gick upp så fick jag iaf veta att jag fått mina CSN pengar redan idag, vilket gjorde mig genast på bättre humör yeey! Så det blev att handla till tacos på Konsum, för bilen vägrade starta när vi behövde den, så det blev svindyrt...

Men den gladaste nyheten... Syrran ringer mig och berättar att hon och Richard skulle komma förbi idag och käka med oss, hade inte träffat henne sen julafton typ.. Jag vart superglad för det och så vart jag ännu gladare när hon berättar att hon fick jobbet (hon hade varit på jobbintervju tidigare idag) och att hon ska få börja jobba så fort alla pappren osv blir klart (: Men inte nog med det... *Trumvirvel*... JAG SKA FLYTTA HEMIFRÅN!!! :D haha eftersom syrran ska jobba utanför Örebro i Garphyttan så är det onödigt för henne att flytta in i den stora och fina ettan som hon hittat här i Arboga, hon har ju liksom kontraktet och allt.. Så hon frågade om jag ville ta den istället och självklart tackade jag ja! hehe är helt spattig i hela kroppen och överlycklig.. Visst, alla ska väl bli vuxna nångång, men trodde aldrig att jag skulle flytta nu (;

Så.. Planer för den kommande veckan:
  • Tisdag - Åka till IKEA och kolla på hemmagrejer när mamma slutar jobbet. Röja nere i källaren.
  • Onsdag - Gå iväg till nya lägenheten och städa igenom den ordentligt, även fast den redan är flyttstädad, men jag litar inte på andra hehe.. Börja packa ner saker som finns i mitt rum.
  • Torsdag - Fixa mer i lägenheten, sätta ihop min tv-bänk osv.
  • Fredag - Fotografera Ida (:
  • Lördag - Mamma ska låna släpkärra, så det blir att köra grejer till lägenheten..
  • Söndag - Packa upp allt och tvätta.

Egen kategori...
Jag tänkte, eftersom detta är så pass nytt för mig.. Alltså att flytta hemifrån och ställa mig på egna ben osv osv.. Så tänkte jag göra detta till en egen kategori, för om jag känner mig rätt så kommer jag skriva väldigt mycket om det här i bloggen ^^ Men kommer såklart även komma upp en och annan bild på hur allt ser ut från början till slut (:

Kram J

Kommentarer
Postat av: Sassa

Det är ju jätte bra att du ska få flytta till eget.. Säg till om du behöver hjälp så finns jag här.. Kramar

2010-01-12 @ 03:32:04
Postat av: Emmelist

aha, vad var det för goda nyheter om man får fråga? :)

2010-01-12 @ 10:48:12
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kul att du är med och tävlar!



Susanne

2010-01-12 @ 11:07:45
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: emmelist

åh va roligt. när ska du flytta?

2010-01-12 @ 17:51:14
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: PhotoByTherese

Sv: Tack! Ja visst är dem :)



Lycka till med det nya huset och så! :D

2010-01-12 @ 17:59:03
URL: http://photobytherese.blogg.se/

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0