Fotografering med Ida

Gick både bra och dåligt. Fotograferingen i fredags var väldigt rolig, jag och Ida har jobbat tillsammans fler gånger och det kan både sluta bra och dåligt. Jag var väldigt nöjd med det tema vi fick på bilderna, även fast bilderna inte vart superbra som jag hoppats på när jag såg dem i kameran, så vart det lite knas när vi kapade hennes fötter på en del av bilderna. Men jag tycker själv att vi fick ihop 2 bra bilder, och man kan ju som sagt inte alltid få ihop ett 30 tal bra bilder på en fotografering. Plus eftersom jag inte har tillgång till en egen studio så kan inte bilerna bli perfekta ^^

Här får ni iaf se en bilder jag vart hyfsat nöjd med:


Moment 5, porträtt

Modell: Ida
Fotograf: Jag

Bearbetning i photoshop CS3. Jag gillar hur bilden blev efter lite om och men under redigeringen. Jag har börjat kolla på serierna "True Blood" och "A Vampiers Diaries", och vart inspirerad till att redigera denna bild så som jag gjort. Jag drog ner mättnaden i hennes hy väldigt mycket och så ökade jag den röda färden, jag ville att hon skulle se "död" ut. Jag har även ökat kontrasten i hennes ögon så att man ytterligare får känslan att hon stirrar ut ur bilden. Jag gillar även hennes hånflin och skuggorna på väggen, det ökar känslan i bilden. Jag är faktiskt väldigt nöjd med den här bilden.

Kommentera gärna och säg vad ni tycker (:

Kommentarer

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0