London resan

Trots höjdskräcken. Klockan 21.15 skulle planet lyfta från västerås flygplats, och vi fick sitta och vänta ett bra tag på flygplatsen, iaf kändes det som en evighet. Jag hade en sådan resfeber och så hade jag tagit min åksjuketablett, så jag höll på att somna hela tiden hehe :P Sedan fick vi äntligen stiga på planet och jag fick en fönsterplats som jag önskade. Flygresan gick väldigt bra trots höjdskräcken, det ända som var snuskigt var när vi lyfte och när vi skulle landa.. Men annars kändes resten helt okej (:

Framme i Standsten (tror jag det hette). När vi väl kom fram så fick vi ställa tillbaka klockan en timma så att man kunde följa Englands tid. Jag var riktigt pirrig när vi gått av planet och bättre vart det ju inte av att se tre patrulerande poliser komma gående inne på flygplatsen med en varsin riktigt stort gevär haha ^^ Men det gick rätt fort och så satt vi på bussen som gick till London. Vi alla var riktigt trötta och längtade till Hostellet så vi kunde få sova för att orka morgondagen. Bussen körde som en galning och jag bara bad om att vi skulle komma fram levande hehe blev ju ingen sömn iaf med tanke på att hela bussen vibrerade, kändes verkligen som att den körde i 120 i varje kurva.. Ursch på det..

Taxi och sen framme. Väl framme i London så fick vi ta en taxi till Hostellet när vi klivit av bussen. Det gick jätte bra och Catherine hade redan kommit dit och gått och lagt sig när vi kom. Det var ett riktigt sunkigt hostel, men vi betalade ett billigt pris, så jag hade inte förväntat mig så mycket bättre..

Stress, shopping och matförgiftning. Det var en riktigt härlig miljö och många stora parker i London, där skulle jag verkligen kunna bo (: Vi sprang runt väldigt mycket på shopping gatorna och det var fullsmockat med folk och riktigt bra priser på de flesta affärerna. Mer än hälften av mina pengar gick åt till att shoppa hehe riktigt skoj var det iaf (: Det enda som var riktigt tråkigt var att jag troligen vart matförgiftad andra dagen så jag var sjuk under hela vistelsen i London och Southamton.. Plus att vi stressade väldigt mycket (fattar inte varför), så vi missade väldigt mycket på grund av det.. Det var också väldigt tråkigt.. Men jag hade iaf kul ändå, som tur var (: Folket i England var riktigt trevliga och bad om ursäkt stup i kvarten hehe ^^

Southamton next. Efter två riktigt härliga och underbara dagar i London så tog vi bussen klockan 19.00 till southamton, studentstaden, där Catherine bor och pluggar. En riktigt fin stad som även är Englands mest bevarade medeltida stad. Vi hade riktigt mysigt där och stressen var inte lika stor.. Men det var dåligt med vanliga restauranger, vilket var mindre kul, de hade mer av skräpmatställen. I tisdags, sista riktiga dagen på våran minisemester i England, så gick jag och Fredrik och åt själva på en restaurang (: Vi firade 4 månader av lycka och kärlek. Det ända tråkiga var att restaurangen var urkass och alldeles för dyr..

Onsdag och hemresa. Klockan 10.20 skulle bussen åka från busshållsplatsen i Southamton till standsten flygplats, med ett byte. Vi höll nästan på att missa bussen för att Robert (som hade biljetterna) vart lite försenad på grund av en försenad buss från Catherines bostad. Men som tur var så hann vi och bussresan tog sammanlagt 4,5h.. Det var riktigt skönt att få komma hem sen, men det var väldigt tråkigt att åka från England.. Jag ska verkligen åka tillbaka fler gånger och då ska jag egna mer tid åt att se London istället för att shoppa och stressa runt en massa.

Detta shoppade jag:

  • Present åt syrran, en tunika med ett halsband till på köpet.
  • Present åt pappa, en halsduk och en temugg som de båda stod Liverpool på (vad han önskade sig).
  • En äkta sidensjal som hade färgen Jadegrön till mamma (hon älskar grönt och passar i färgen).
  • Två par långa varma sockor åt mig själv.
  • Ett par jeans.
  • Ett par äkta All Star skor som var blågrå och riktigt billiga och snygga.
  • En mörkbrun tröja med dragkedja och luva.
  • Ett svart tight linne som gick ner över rumpan.
  • Ett par mörkgråa legginsjeans med dragkedjor längst nere vid smalbenen.
  • Fem olika färger med blomstergele som gör att blommorna kan leva upp till 3 år (riktigt coolt).
  • En svart med vita ränder haltneck väst som man knyter bak på ryggen.

Nu tror jag att jag har nämt allt, som sagt jag shoppade väldigt mycket hehe hade 3000kr i fickpengar och kom hem med 200kr kvar (;

Här är lite bilder jag hann med att ta:






Tre bilder på Malin som jag vart riktigt nöjd med:



(Klicka på bilderna för att se dem större)

Kommentera gärna och säg vad ni tycker (:

Kram J


Kommentarer

    Kommentera Här..
Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0